Monday, November 13, 2006

Dog Carnival - this Sunday morning

PetnU Dog Carnival - 19 November 2006, BU Central Park
Brand new n eagerly anticipated event in d K9 calendar with challenging trials n enticing games lined up 2 showcase our natural n quirky talents. Theme: ‘It's a Carnival!’ ... loosely translated = Party 4 Dogs!

Trials
Image Hosted by ImageShack.us 1st time dat Agility n OB trials r being held together. OB trials encompass pre-novice till open levels. Agility will b running novice n basic jumpers levels. Basic jumpers is another exciting off-shoot of agility sport n as d name suggests, d course is set at a minimal difficulty level n on leash runs r permitted 2 convince all agility fans 2 hv a go.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us



2 encourage dog sports in d country, registration fees r set at a nominal RM10 per trial n top 3 teams at each level will bring home d trophies n prizes. D organisers certainly dun believe in charging exorbitant trial fees, which is cool.

K9 X-games
Sneak preview of some of d intriguing games planned 4 d day:
The High Jumper
Top Dog Model
Super Sniffer Dog
D Coolest Catch
Top Trick Dog
The Long Jumper
Best Kisser
… n in case u were wondering, dis game is also only 4 doggies.

For more details, c K9 X-games. Just 2 gv u a flavour, here’s a description of a couple of events:

Image Hosted by ImageShack.us
Super Sniffer Dog - 1 for d hound dogs. Quickest 3 dogs to sniff out deir fav small toy, object or treat hidden under 1 of 8 plastic cones will b rewarded. If ur dog manages 2 sniff out some other item on d field, d ‘finders keepers’ rule shall apply.

Image Hosted by ImageShack.usD Coolest Catch - 1 for d air borne dogs who r fond of catching thrown frisbee, ball or any toy or treat 4 dat matter. All dogs will b allowed 2 attempts n judging is based on style, enthusiasm, height n distance. Finest 3 fielders will b rewarded. Takes with either mouth or paws, or both will b deemed a successful catch.

D K9 X-games r open 2 all dogs n each contest also comes with 3 neat prizes which r up 4 grabs. Best of all, there r no entrance fees n dogs n owners cn get stuck in2 as many contests as dey wish. Most of d games r making deir debut in d Dog Carnival n d fun factor is set on Xtreme.

So bring along ur party tricks n gear as v celebrate in d natural abilities n prowess of dogs. Make a date with us 4 a hip, hop n sporty time … also, time 2 persuade ur owners 2 get off d couch n hustle 2 d nearest park 2 get into shape 4 d trials n games.


PetnU Dog Squad
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us N not forgetting our very own demo squad who will b showcasing a few new dog sports n activitiies. Flyball, Heelwork 2 Music n Protection Work r in d pipeline, so dun miss d opening show. Due 2 time constraints, demos will b short but sweet.

C PetnYou Carnival for further details on Dog Carnival, games n demos.
Yet another exciting dog event brought 2 u by ...

Image Hosted by ImageShack.us



33 Comments:

Blogger PoenyStormRider said...

C U There!!!

12:01 AM  
Blogger Groovy Dogs Just Wanna Hv Fun said...

So wat trials did u n Jojo register for?

12:21 AM  
Blogger Amanda Lee Jia Hui said...

shirley,

i think jojo wil gv it a miss, rite?

10:47 AM  
Blogger Jojo said...

no no, she is very important, unless more dogs can participate in flyball.. haha.
russell join the agility trial, jojo join the jumpers class. but i m prepared they will just run away..

1:36 PM  
Blogger Groovy Dogs Just Wanna Hv Fun said...

At d moment, 6 dogs hv registered for Jumpers mini n 6 for maxi. For Novice, 5 dogs for mini n 5 for maxi. So all 4 classes will hv 3 trophies/ prizes up for grabs.

BU park will be damp. Last minute training in wet weather ...

10:35 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

I hope it doesn't rain on that day. If it does, we'll skip the competitions and games...sad but what to do...?

2:11 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

Oh good, not much people join the competitions. Well, there's a big chance for Amber to win a trophy, I hope...

2:12 PM  
Blogger Ben_Benjamin said...

hi, saw u at the dog carnival yesterday. U all really "GENG" la, so smart with all the tricks. hopefully i can b like u all.

I like ur blog, the combination r great, post, pic & music...I love it.
woof~woof

1:49 AM  
Blogger Melissa-Jane said...

Hi Benjamin!

Oh, what tricks? I can't remember...LOL! Hehe, didn't see you there lah. Too many dogs around. Thanks Ben! Wow, you've grown up alot ha..saw a picture of you when you were young. You must be Molly's sibling??? A collie mix.

1:05 PM  
Blogger Groovy Dogs Just Wanna Hv Fun said...

Hi Ben, thks for dropping by. U look like a Collie JRT mix ... both breeds learn pretty fast. Am sure u cn pick up on tricks fairly well with enuf pratice.

6:24 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

Aiyoh, Amber didn't do well yesterday. Sad...sad. When the next petnyou carnival comes, i won't join the Ob competition or we'll end up missing the other activities. Didn't get a chance to watch you and Groovy dance too. Only got a glimpse of Groovy going thru your legs, that's about it...Once again, sad...sad.

8:20 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

Aiyoh, Amber didn't do well yesterday. Sad...sad. When the next petnyou carnival comes, i won't join the Ob competition or we'll end up missing the other activities. Didn't get a chance to watch you and Groovy dance too. Only got a glimpse of Groovy going thru your legs, that's about it...Once again, sad...sad.

8:20 PM  
Blogger Groovy Dogs Just Wanna Hv Fun said...

Saw d results sheet n Amber had d highest marks in most exercises. Wld hv won novice class if not for recall, so dun feel downhearted. A little practice makes perfect.

Agility is her 1st time n she's only just started off leash runs. If she hasnt run a 15 obstacle course b4 n regularly jump d maxi height, u really cant expect too much.

Games r only dogs like us who arent obedient at all, so v just play d fool ... haha

9:52 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

Neh, I'm fine...But deffinately I won't join OB comp again. Amber & i would rather participate in "FUN" games not something that's too serious. Yeah she did get full marks for the rest and the highest for heel free but failed becoz of her recall. It was too hot then plus, my mother was standing beside her, so Amber turned around and ran towards her & Faith. She could have gotten 1st place. I wasn't expecting much from Amber but I wsn't expecting her to not jump over easy hurdles & go thru the tunnel. She's good at it! But I guess, it was a different environment and equipment. nevermind, there's always a next time...

10:06 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

Sorry, I meant my mother was standing behind her not beside her..

10:07 PM  
Blogger Amanda Lee Jia Hui said...

melisha,

shirley's dog oso got a habit of running to her spouse.....so that day, shirley ask him not to come n distract her dogs.....good idea, isn't it?

10:17 AM  
Blogger Melissa-Jane said...

Hi Amanda!

Yeah saw Russel ran towards the lake while when he's doing the agility...

12:59 PM  
Blogger Jojo said...

hi Melissa,
take it easy, join whatever you feel like it, as long as you re happy and enjoy. from the score sheet, amber really have a great potential on ob, thumb up on the great effort you had put in. its alwiz great we can share on our mistakes so to do better in future.
yea, russell like sakai when he see a lake, lucky the trial not started yet. i m trying hard to social my dogs more so that they can get used to the crowd as well. :)

10:46 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

Hiya

Yeah you're right...But I'll give it a break for the OB comp. So how did Russell and Jojo do?

11:31 AM  
Blogger Jojo said...

they did well and i'm very enjoy the trial. both still need work harder to get more focus to perform better in d crowd. if you hv any tips do share with us. btw, i reward russell a dog bed basket..haha.

12:27 PM  
Blogger Groovy Dogs Just Wanna Hv Fun said...

Wah run to lake also got bed basket, very generous lah u ... haha

Both runs were pretty good:
Russell 53s + 1 fault, 3rd place
Jojo 49s + 1 fault, missed 3rd place by 4s.

3:27 PM  
Blogger PoenyStormRider said...

wow.. jojo hv better run than me!!! Lucky she scare the basket.. hee hee

9:12 AM  
Blogger Amanda Lee Jia Hui said...

wah...pacco juz manage to beat 4s....so close man...

btw, will pet-n-you post d pic n result @ d website?

12:53 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

That's good to hear Shirley...Well done! Actually Amber's usually concentrating on her bouncy rubbery ball so it's very easy to make her do whatever I want her to do. Anyway, Amber just started learning the tire last week then the last will be the weave pole. Ooooo.....difficult!

1:01 PM  
Blogger Groovy Dogs Just Wanna Hv Fun said...

Will post up pics.

Official results already posted, c http://www.petnyou.com.my/files/Aacscoresheet%20results.doc

4:58 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

Yeap saw the results! Gggrrrr....! Amber's a loser! LOL.....

8:40 PM  
Blogger Jojo said...

fawn, is 14s la.. not 4s aiseh

8:55 PM  
Blogger Groovy Dogs Just Wanna Hv Fun said...

Based purely on time alone is only 4s diff. Include faults (+5 Jojo, -5 Wind), then 14s.

10:31 PM  
Blogger PoenyStormRider said...

Jojo.. you have to work harder then..

10:05 AM  
Blogger Amanda Lee Jia Hui said...

btw fawn, do u plan to add a chatbox?

10:27 AM  
Blogger Groovy Dogs Just Wanna Hv Fun said...

Yup, hv to copy from ur blog ... no time to write up yet.

10:11 PM  
Blogger Melissa-Jane said...

Heya Fawn & Groovy!

Just wanted to tell you about the upcoming Christmas Party organised by MKA. It'll be on the 15th Dec and SCP at 7pm onwards. Just go to Amber's blog for more infos and Canine Games.

9:34 PM  
Anonymous Shannonttet said...

shirley, i think jojo wil gv it a miss, rite?

2:41 PM  

Post a Comment

<< Home


Treat Counter